بررسی شعارهای تبلیغاتی شرکتهای معتبر جهانی
واژههای جادویی اما در این میان بیشترین مسوولیت را به عهده دارند؛ جلب اعتماد، افزایش کیفیت محصولات و خدمات هم همان چیزی است که در مرحله بعد برای پشتیبانی از آنچه قرار نیست تنها در حد یک ادعا باشد، وارد میدان میشود.
SONY
پیام make.believe با برقراری ارتباطی یکپارچه با مخاطبان، قصد
دارد چهره ای واحد از نقش سونی را به جهانیان معرفی کند. این امر به برجسته
تر شدن برند سونی منجر شده و جادوی سونی را در دل مردم برمی انگیزاند. این
شعار نمادی از روح برند سونی محسوب می شود و دلالت دارد بر قدرت خلاقیت ،
توان تحقق بخشیدن ایده ها و به واقعیت تبدیل کردن هر آنچه به ذهن خطور می
کند.
IBM
یکی از قدیمیترین شرکتهای تولید کننده کامپیوترهای شخصی که یکی از
قدیمیترین شعارهای تبلیغاتی در این زمینه را هم دارد.سال 1914 بود که IBM
اولین شعار تبیلغاتی خود را با عنوان «بیندیش» (Think) ارائه کرد. بعد از
آن اما این شرکت سعی کرده با استفاده از واژه کلیدی «راهحل» در تبلیغاتش
توجه کاربران بیشتری را جلب کند. «راهحلهایی برای مشکلات یک سیاره
کوچک»(Sdutions for a small planet) و «راهحلهایی برای تجارت الکترونیک»
(e-business solutions) شعارهای تبلیغاتی دیگر این شرکت در دهه 2000
بودند.
HP
ثروتمندترین شرکت فعال در زمینه IT در سرتاسر دنیا که محصولات
باکیفیتی را هم در این زمینه به بازار عرضه کرده است، این روزها با عبارت
«اختراع کنید» (Invent) شناخته میشود. این شرکت علاوه بر این در گذشته از
شعار «کامپیوتر دوباره شخصی میشود» (The Camputer is personal again) هم
برای تبلیغات محصولاتش استفاده میکرد.
Microsoft
غول نرمافزاری جهان در دهه 1990 شعار «امروز میخواهی به
کجا بروی؟» (where do you want to go today?y) و «استعداد شما، علاقهما»
Our Passion ) و Your Potential)l را در دهه 2000 به عنوان شعار تبلیغاتی
خود انتخاب کرد. ایــــن شــــرکت امـــا جمله «با پروانه بهتر است» (It’s
better with butter fly) را برای تبلیغات خدمات اینترنتی MSN8 خود ارائه
کرد.
CISCO
این شرکت نرمافزاری هم با جمله «به شبکه انسانی خوش آمدید» (welcome to the human network) در میان کاربرانش شناخته میشود.