کارگروهان آرا

شرکت مشاوره مدیریت و مهندسی

کارگروهان آرا

شرکت مشاوره مدیریت و مهندسی

چه طور یک شعار تبلیغاتی مناسب تهیه کنیم؟

يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵ ق.ظ

در دنیای تیلیغات استفاده از هر کلمه می تواند حکم موفقیت و عدم آن را برای شما به وجود بیاورد.


1- در قدم اول به سرویسی فکر کنید که شرکت شما ارائه دهنده آن می باشد، چرا که یک شعار تبلیغاتی خوب و ایده آل، شعاری است که به مخاطب شما توانایی طبقه بندی خدمات یا سرویس شما را بدهد. گرچه تمام شعارهای تبلیغاتی این گونه نیست اما اکثر موفق ترین بیزینس های دنیا از این روش توصیفی استفاده می کنند به این منظور که شعار تبلیغاتی شما توصیفی از سرویس های قابل ارائه از طرف شرکت شماست.

برای مثال Diamonds are forever از این نوع شعارهای تبلیغاتی است که برای یک شرکت بیمه معروف به نام Diamond استفاده می شود.

2- به مزایایی فکر کنید که شرکت ارائه می دهد، در مرحله قبل به نوع سرویس و خدماتی که شرکت ارائه می دهد، فکر کرده اید، اما مزایای قابل ارائه جدای از سرویس اصلی می توانند کاملاً متفاوت باشند. در این مرحله به چندین هدف نهایی که احتمالاً مشتری خدمات شما در نظر دارد، فکر کنید. برای مثال این نوع شعار تبلیغاتی که مزایایی جدا از خدمات را یادآور می شود به طور وضوح در شعار " قهوه مکس ول " دیده می شود: «good To The last drop»، محصول قابل ارائه، قهوه است اما در این شعار به کیفیت و خوشمزگی آن تاکید شده است و یا شرکت غذایی  Berger king با شعار تبلیغاتی «have iT in your way» این توضیح را به مشتری می دهد که در این رستوران شما می توانید مخلوط متفاوتی از سفارشات مورد نظر را آن طور که دوست دارید سفارش دهید.

3- سعی کنید چندین شعار تبلیغاتی مختلف را در نظر داشته باشید که شعار تبلیغاتی شما به روشنی قابل فهم باشد. بیاد داشته باشید که محدوده شعار تبلیغاتی بهتر است تا 5 کلمه و یا کمتر باشد، چرا که اکثر شرکت های موفق شعارهای تبلیغاتی کوتاه را به عنوان استاندارد کاری به  کار می­ گیرند. از این نمونه، فست فود مک دونالد با شعار تبلیغاتی « Iُm lovinُ it » است.


4- از سایت هایی که موتورهای جستجوگر و تولیدی شعار تبلیغاتی دارند، دیدن کنید و اطلاعات شرکت خود را وارد کرده، لیست و پیشنهادها را در نظر بگیرید. گرچه مطمئناً بهترین را به شما پیشنهاد نخواهند کرد. اما برای گرفتن ایده های جدید و متفاوت مناسب هستند. سایت های اشاره شده را از لیست وب سایت های جستجوگر می توانید پیدا کنید.

5- بعد از تصمیم گیری روی شعار تبلیغاتی نهایی، حمایت کردن از آن و قانونی کردن آن از اهمیت خاصی برخودار است. قطعاً شما دوست نخواهید داشت، شعار تبلیغاتی خود را جای دیگر و در شرکت دیگری هم ببینید. نهادهای قانونی ثبت شرکت شما را کمک خواهند کرد.


منبع: سایت کتاب اول