6 قانون برای موفقیت تیم فروش
موفقیت در فروش نیازمند شخصیت و مجموعه ای از مهارت هایی است که همگان از آنها برخوردار نیستند. اما با پیروی از برخی قوانین می توانید معیارها و شرایط حداقلی برای موفقیت تیم فروش خود را تامین کنید.وفقیت در فروش نیازمند شخصیت و مجموعه ای از مهارت هایی است که همگان از آنها برخوردار نیستند.
دارا بودن اهداف مدون و مکتوب
اهداف فروش در سطوح
مختلف قابل ارائه هستند که از آن جمله می توان به درآمد، سود، درصد رشد،
ورود به بازارهای جدید و خطوط کسب و کار و بهره وری تیم فروش اشاره کرد.
اهداف هرچه هستند هر عضو تیم فروش باید مجموعه اهداف خود را داشته باشد.
هنگامی که مسئولیت بین گروهی از مردم پخش و پراکنده شده، چیز زیادی به دست
نمی آید. اما اگر هر یک از اعضای تیم بخشی از آن هدف بزرگتر باشند پاسخگویی
هرچه بیشتر شکل گرفته و دستاوردهای بیشتری کسب خواهند شد.
آگاهی از نسبت ها
چند
تماس با مشتری های احتمالی به جلسات فروش تبدیل می شوند؟ چه تعداد از
جلسات فروش به درخواست برای پیشنهادهای فروش تبدیل می شوند؟ چه تعداد
پیشنهاد فروش ثبت شده به پایان رسیده اند؟ توجه به این آمار و ارقام کمک می
کند تا نسبت به آن چه که باید در هر هفته و یا هر ماه به عنوان مدیر فروش
انجام دهید، آگاه باشید. سپس، می توانید چگونگی ارتقا این نسبت ها را دنبال
کرده و روش هایی را برای کاهش شدت کار خود شناسایی کنید. به عنوان مثال،
اگر دارای 10 جلسه فروش در یک هفته هستید و تنها یکی منجر به فروش می شود،
این تعداد را به دو تا از ده تا افزایش داده که به معنای دو برابر شدن فروش
شما است.
مدیریت طرز فکر
به عنوان مدیر فروش
باید به سه چیز شامل خود، محصول خود و شرکت خود باور کامل داشته باشید تا
به فردی ماهر و متخصص در زمینه فروش مبدل شوید. با این باور سه گانه 80
درصد آنچه لازم است را کسب کرده اید.
در اختیار داشتن فرآیند فروش
فرآیندها
به تولید اندازه گیری منجر می شوند و آن چه که قابل اندازه گیری باشد،
قابل ارتقا و بهبود نیز است. فرآیند فروش به ایجاد نتایج قابل پیش بینی
برای تیم فروش شما کمک می کند و آنها را برای مواجهه با موانع غیر منتظره
در طول مسیر جذب مشتری آماده می کند. بدون در اختیار داشتن فرآیند فروش
ممکن است زمان و انرژی زیادی را هدر دهید.
ارائه پاداش به تیم فروش
کار
خوب شایسته پاداش و قدردانی است و با انجام این کار از تداوم کار خوب
اطمینان حاصل می کنید. پاداش برای هر سازمانی معنی متفاوتی می تواند داشته
باشد. برخی از محرک های بیرونی مانند پول، قدردانی، و جوایز برای تشویق تیم
فروش خود استفاده می کنند و برخی از محرک های درونی و معنوی سود می برند.
شرکت هایی با بهترین روش های ایجاد انگیزه در تیم فروش دارای ترکیبی از هر
دو روش هستند.
فراگیری چگونگی مواجهه با عدم پذیرش
پس
از رد شدن توسط مشتری چگونگی حفظ اعتماد به نفس و ادامه مسیر میزان موفقیت
شما در آینده را مشخص می کند. حتی بهترین بهترین ها در زمینه فروش بارها
با شکست مواجه شده اند. اما تفاوت آنها خوش بینی و حل و فصل مشکلات و تداوم
تلاش حتی پس از چندین بار رد شدن توسط مشتری ها بوده که آنها را به
فروشنده ای موفق مبدل کرده است. روش خوب برای رسیدگی به رد شدن از سوی یک
مشتری یافتن دلیل عدم تمایل وی برای خرید از شما بوده که به سادگی از طریق
طرح پرسش امکان پذیر است. ارتباط قوی خود را حفظ کرده و این نکته را به
خاطر داشته باشید که "نخیر" برخی مواقع به معنای "حالا نخیر" است.
منبع: مارکتینگ نیوز